zondag 23 maart 2014

Veertje



Er broedt een duif in het boompje dat op mijn postzegel grasveldje staat...
Zit je even lekker te lezen...ineens paniek!
Ma of pa duif, vliegt met een hoop kabaal van het nest!
Er vliegen een hele hoop veren in het rond!
Waar ze nu zo van schrokken? Ik weet het niet, een kat kan niet bij ze in de buurt komen...
Vlug naar boven gerend om uit het raam een blik in het nest te werpen.
2 eieren liggen erin.

Nu de gewetens vraag: ben ik er blij mee?
uh....ja, ik vind het wel leuk eigenlijk.
Ben ik blij met duivenpoep op mijn raam....uh nee.
Maar het voelt alsof het mijn duif is, mijn Dolly en iedereen die in mijn tuin woont geniet bescherming!
Dus dat betekend dat manlief nog even moet wachten met het snoeien van de boom!

Jolette



2 opmerkingen:

  1. Zitten ze er wel weer op?? Vroeg dat wel of niet? Bij ons is een ekster begonnen een nest te nouwen in de eikenboom. Ben ik niet zo blij mee, want die roven de nesten van de andere leeg. Maar goed.... Das de natuur hé. Een mooie foto van dat veertje! Groetjes aan Dollie en husband. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk blogbericht, leuke tekst, mooie foto van de boom en het nest en het veertje ... is natuurlijk GEWELDIG mooi op de foto gezet!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...